Metoda Pilates vznikla ve 20. letech minulého století.
Jejím zakladatelem byl Joseph H. Pilates, který v ní spojil prvky klasického rehabilitačního cvičení a východních cvičebních systémů .Pilatova filozofie tělesné zdatnosti má co nabídnout každému, bez ohledu na věk a tělesné schopnosti, a zvláště těm, kteří by chtěli být pevní a silní bez mohutných svalů.
Cílem cvičení metodou Pilates je propojení a vědomá souhra těla a mysli. Propracovává zádové, břišní a hýžďové svaly jako základ správného držení těla. Cvičení nevyčerpává, spíše dodává energii.


Pozitivní účinky Pilates:
- zpevnění břišních svalů
- odstranění a prevence bolesti v zádech
- protažení zkrácených svalů a posílení ochablých svalů
- zpevnění celého těla a zlepšení jeho držení
- odstranění stresu a únavy
- zlepšení svalové koordinace a rovnováhy
- zlepšení kondice
- soulad dechu a pohybu zlepšuje cirkulaci krve, odstraňuje nadbytečné svalové napětí a zlepšuje trávení
- přispívá ke klidnějšímu spaní

Metoda Pilates je vhodná pro:
- ženy i muže bez rozdílu věku
- pro lidi s chronickou bolestí zad
- jako doplňkové cvičení pro aktivní jedince a sportovce
- pro lidi s nadváhou
- pro osoby trpící stresem
- pro lidi se zájmem o prevenci osteoporózy, inkontinence
- pro lidi se sedavým zaměstnáním jako prevence předcházení napětí v krku a ramenou
- pro těhotné a ženy po porodu
- pokračování rehabilitační léčby


  Optimální je cvičit 2 až 3x týdně z důvodu svalové paměti, která trvá 3 dny. Cvičení je prováděno z velké části na podložce naboso, potřebujete pouze pohodlný oděv a ručník ( cca 90cm dlouhý ).

Můžete si obstarat knihy a DVD o pilates, ale bez vedení zkušeným instruktorem nelze dokonale zvládnout správnou techniku cvičení.

PILATES PŘEROV © 2007  
powered by Liveweb